Οδικές εμπορευματικές μεταφορές με φορτηγά μηδενικών εκπομπών

Οδικές εμπορευματικές μεταφορές με φορτηγά μηδενικών εκπομπών

Οι εκπομπές ρύπων από τα φορτηγά είναι ανάλογες της ευρείας χρήσης τους στην ΕΕ. Αν και πλέον υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά φορτηγά μηδενικών ρύπων, καταγράφεται μικρή διείσδυση τους στην ευρωπαϊκή αγορά, λόγω του υψηλού κόστους απόκτησης και των περιορισμένων δημόσιων σημείων φόρτισης.

«Η βελτίωση της απόδοσης του καυσίμου των φορτηγών που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, η στροφή στις σιδηροδρομικές και πλωτές μεταφορές, καθώς και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να συμβάλει καθοριστικά αυτή την περίοδο στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τις εμπορευματικές μεταφορές», αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος. 

Ωστόσο, αυτά τα μέτρα από μόνα τους είναι ανεπαρκή για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ, δεδομένου ότι η ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές θα αυξηθεί περαιτέρω στο μέλλον. Τα μέτρα για την αποτελεσματικότητα των εμπορευματικών μεταφορών στον τομέα των ρύπων πρέπει να περιλαμβάνουν τη χρήση φορτηγών μηδενικών εκπομπών που μεταφέρουν εμπορεύματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ενώ τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των οχημάτων στους δρόμους στην Ευρώπη, αποτελούσαν το 23% των εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές το 2019. Και όπως διαπιστώθηκε οι εκπομπές τους αυξάνονται γρήγορα -από το 2014 έως το 2019 αυξήθηκαν κατά 9%. «Η πλήρης απαλλαγή του στόλου φορτηγών από τις εκπομπές άνθρακα είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 και αυτό θα είναι δυνατό μόνο με τη μετάβαση σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών», εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για νέα βαρέα οχήματα (HDV) υποχρεώνει τους ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών να βελτιώσουν την απόδοση του καυσίμου των συμβατικών φορτηγών ντίζελ και να αυξήσουν τον αριθμό των φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Ο τρέχων στόχος για το 2030 που καθορίζει μείωση κατά 30% είναι ανεπαρκής και πρέπει να αυξηθεί σημαντικά. Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να καταργηθεί σταδιακά έως το 2035.

Με την τεχνολογία να βελτιώνεται γρήγορα, οι κάτοικοι των πόλεων να απαιτούν βελτιωμένη ποιότητα αέρα και τις πρόσφατες ανακοινώσεις από ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών, τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών θα εισέλθουν γρήγορα στην αγορά της Ε.Ε τα επόμενα χρόνια. Για να επιταχυνθεί η αλλαγή, το κλειδί είναι η ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού και ολοκληρωμένου δικτύου υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER