Η Neste υπέγραψε συμφωνία με την Terntank Rederi A/S για χρονοναύλωση δύο νέων δεξαμενόπλοιων, μειωμένων εκπομπών άνθρακα. Τα δεξαμενόπλοια θα μεταφέρουν μια μεγάλη ποικιλία υγρών φορτίων, συμπεριλαμβανομένων ανανεώσιμων πρώτων υλών, όπως απόβλητα και υπολείμματα λιπαντικών και λιπών, στα διυλιστήρια της Neste.
Από τις εγκαταστάσεις της Neste θα φορτώνονται προϊόντα όπως το βιώσιμο ντίζελ και τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF) που παράγει η εταιρεία. Τα δεξαμενόπλοια έχουν σχεδιαστεί με ειδικά, πτυσσόμενα, ιστία (για βοηθητική πρόωση) και κινητήρα διπλού καυσίμου που επιτρέπει τη χρήση της e-μεθανόλης ως καυσίμου, η οποία παράγεται με την τεχνολογία Power-to-X με χρήση δεσμευμένου άνθρακα και ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Ο καινοτόμος σχεδιασμός τους και οι ενσωματωμένες τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών άνθρακα θα μειώσουν περαιτέρω τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις εκπομπές της Neste που σχετίζονται με τις ναυτιλιακές μεταφορές των πρώτων υλών και των προϊόντων της. Τέτοιου τύπου δεξαμενόπλοια θεωρούνται δεξαμενόπλοια δεύτερης γενιάς και δείχνουν το δρόμο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων που έχει θέσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (International Maritime Organization, IMO).
Τα νέα δεξαμενόπλοια, το καθένα ικανό να μεταφέρει συνολικά 15.000 τόνους χημικών ουσιών, παραγγέλθηκαν στην Terntank, σχεδιάστηκαν από την Kongsberg και θα κατασκευαστούν από την CMHI Jinling Shipyard στο Yangzhou της Κίνας. Τα πλοία πρόκειται να παραδοθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και τις αρχές του 2026.
Τα δεξαμενόπλοια διαθέτουν ενίσχυση για πλεύση στον πάγο και είναι εξοπλισμένα με το σύστημα τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας Hybrid Solution της Terntank, φέρουν συστοιχίες μπαταριών και μπορούν να συνδεθούν σε χερσαία παροχή ρεύματος για την επαναφόρτιση τους. Και φυσικά μπορούν να λειτουργούν με νέα καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως η e-μεθανόλη. Η Terntank έχει μεγάλη εμπειρία στη λειτουργία πλοίων με λύσεις που ελαχιστοποιούν τη ρύπανση κοντά σε κατοικημένες περιοχές, όπως τα λιμάνια.
Η Terntank είναι εταιρεία εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής Θάλασσας με δέκα πλοία τα οποία διαθέτουν δυνατότητες πλεύσης σε πάγο.
Με πληροφορίες από portnews.ru