Η Σιγκαπούρη διαθέτει πλέον τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής καυσίμων αεροσκαφών στον κόσμο, ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της χώρας να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα. Τα βιώσιμα καύσιμα παράγονται από απόβλητα όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και ζωϊκά λίπη. Το έργο υλοποιήθηκε από τον φινλανδικό ενεργειακό γίγαντα Neste.
Η εταιρεία επέκτεινε τη δυναμικότητα του διυλιστηρίου του Tuas South ως μέρος ενός έργου 1,6 δισ. ευρώ, μία επέκταση η οποία ξεκίνησε το 2019 αλλά καθυστέρησε κατά περίπου ένα έτος λόγω της πανδημίας. Το διυλιστήριο μπορεί πλέον να παράγει έως και ένα εκατομμύριο τόνους βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Sustainable Aviation Fuel, SAF) κάθε χρόνο, ποσότητα 10 φορές μεγαλύτερη από αυτή που ήταν δυνατή με την προηγούμενη παραγωγική ικανότητα.
Η παραγωγή στο διευρυμένο εργοστάσιο, το οποίο παράγει επίσης ανανεώσιμο ντίζελ και ανανεώσιμες πρώτες ύλες για πολυμερή και χημικά, ξεκίνησε στα μέσα Απριλίου 2023. Τα επίπεδα παραγωγής αναμένεται να αυξηθούν κατά τη διάρκεια του 2023.
Εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για πιο οικολογικά καύσιμα στον τομέα των αερομεταφορών, η Neste θα προσθέσει επιπλέον 500.000 τόνους ετήσιας παραγωγικής ικανότητας SAF μέχρι τις αρχές του 2024, μέσω τροποποιήσεων στο διυλιστήριο της στο Rotterdam της Ολλανδίας. Υπάρχουν επίσης σχέδια για περαιτέρω επέκταση του εργοστασίου του Rotterdam, ώστε να μπορεί να παράγει έως και 1,2 εκατομμύρια τόνους SAF ετησίως μέχρι το τέλος του 2026.
Σε σχετική δήλωση, ο κ. Sami Jauhiainen, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Neste για τα ανανεώσιμα αεροπορικά καύσιμα, είπε ότι η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού SAF στο αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης. Μέρος αυτής της αλυσίδας εφοδιασμού είναι μια συμφωνία για την απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου στην εγκατάσταση ανεφοδιασμού με καύσιμα του αεροδρομίου Changi, η οποία παρέχει αποθήκευση καυσίμων και υποδομή στο αεροδρόμιο.
Με αυτή τη συμφωνία,, το αεροδρόμιο Changi θα ενταχθεί σε ένα παγκόσμιο δίκτυο που περιλαμβάνει το Διεθνές Αεροδρόμιο του San Francisco, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Los Angeles και το αεροδρόμιο Schiphol στο Amsterdam, στα οποία η Neste μπορεί να ανεφοδιάζει αεροσκάφη επιτόπου με SAF. Η εταιρεία είπε ότι προμηθεύει επίσης SAF σε διάφορες εταιρείες εμπορίας καυσίμων, διευρύνοντας τη διαθεσιμότητα τους.
Στην τελετή έναρξης λειτουργίας του διευρυμένου διυλιστηρίου στη Σιγκαπούρη, ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Gan Kim Yong είπε ότι τα SAF θα είναι ο «κινητήριος μοχλός» για ταξίδια χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Σημείωσε ότι η κλιμάκωση της παραγωγής SAF είναι μια βασική πτυχή του σχεδίου αειφορίας του αεροδρομίου, το οποίο πρόκειται να δημοσιευτεί εντός του 2023.
Ο Gan επεσήμανε επίσης ότι ο τομέας της ενέργειας και των χημικών προϊόντων συμβάλλει σημαντικά στις εκπομπές άνθρακα της Σιγκαπούρης και η βιομηχανία πρέπει να απελευθερωθεί από τον άνθρακα για να επιτύχει το στόχο της χώρας για μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Τα SAF, τα οποία πληρούν όλες τις απαιτήσεις ποιότητας και απόδοσης των συμβατικών καυσίμων αεροσκαφών που παράγονται από ορυκτά καύσιμα, έχουν προβληθεί ως η πιο πολλά υποσχόμενη βραχυπρόθεσμη λύση για σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα από τις αεροπορικές μεταφορές.
Ενώ το τρέχον κόστος του φιλικού προς το περιβάλλον καυσίμου είναι τρεις έως πέντε φορές μεγαλύτερο από αυτό του συμβατικού καυσίμου αεροσκαφών, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών έχει εκτιμήσει ότι θα μπορούσε να συμβάλει κατά 65% στη μείωση των εκπομπών που χρειάζεται ο τομέας των αερομεταφορών για να φτάσει σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα το 2050.
Από τον Ιούλιο του 2022, οι πτήσεις της Singapore Airlines και της Scoot από το αεροδρόμιο Changi χρησιμοποιούν μείγμα κανονικού καυσίμου αεροσκαφών και SAF που παράγεται από τη Neste, ως μέρος δοκιμών που θα διαρκέσουν για περίπου 1 έτος. Άλλες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις χρησιμοποιώντας παρόμοιο μείγμα είναι οι American Airlines, Ryanair, Malaysia Airlines και Etihad.
Συνολικά, η επέκταση του διυλιστηρίου Tuas South της Neste αυξάνει τη συνολική παραγωγική ικανότητα της εταιρείας για ανανεώσιμα καύσιμα και πρώτες ύλες στη Σιγκαπούρη σε 2,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ποσότητα διπλασία σε σχέση με τα δεδομένα πριν την επέκταση του διυλιστηρίου. Η χερσαία έκταση που καταλαμβάνει το διυλιστήριο έχει ανέλθει πλέον στα 45 στρέμματα. Ο αριθμός των εργαζομένων έχει αυξηθεί από περίπου 120 πριν από την επέκταση σε σχεδόν 300, ανέφερε η εταιρεία.

Τα νέα χαρακτηριστικά που προστέθηκαν στην επέκταση του διυλιστηρίου περιλαμβάνουν μια εγκατάσταση προεπεξεργασίας που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα και είναι ικανή να επεξεργάζεται ένα ευρύτερο φάσμα πιο απαιτητικών πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή SAF και ανανεώσιμου ντίζελ.
Επιπλέον, έχει κατασκευαστεί μονάδα επεξεργασίας λυμάτων, αποφεύγοντας την ανάγκη ανάθεσης της επεξεργασίας και διάθεσης σε αδειοδοτημένες εταιρείες, κάτι που γινόταν έως τώρα.
Μια νέα μονάδα παραγωγής υδρογόνου επιτρέπει στη Neste να χρησιμοποιεί αέρια που εκπέμπονται από τη διαδικασία παραγωγής για να παράγει το υδρογόνο που χρειάζεται για τη διύλιση του καυσίμου.
Η Neste αναφέρει ότι βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση για απόβλητα χαμηλότερης ποιότητας για χρήση στην παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων. Ένα παράδειγμα αυτού είναι το λάδι σε λύματα που παράγονται από φοινικελαιοτριβεία. Η εταιρεία αναπτύσσει επίσης νέες λύσεις πρώτων υλών, όπως τα φύκια, για να αυξήσει και να διαφοροποιήσει τις πηγές πρώτων υλών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων.
Με πληροφορίες από straitstimes.com