Η Neste θα μπορούσε να έχει περίσσεια βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων έως το 2028

Η Neste θα μπορούσε να έχει περίσσεια βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων έως το 2028

Η Neste θα μπορούσε να έχει πλεονάζουσα ικανότητα παραγωγής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Sustainable Aviation Fuel, SAF) έως το 2028, ωστόσο η εταιρεία απαιτεί σχετικές διαβεβαιώσεις σχετικά με τη μακροπρόθεσμη ζήτηση για να δικαιολογήσει τις επενδύσεις μετά από αυτό το σημείο.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

«Η Neste στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή της σε βιώσιμα καύσιμα σε πάνω από 6 εκατομμύρια τόνους έως το 2026 από 4,5 εκατομμύρια φέτος, με το 33% αυτής της ποσότητας να αφορούν τις αεροπορικές μεταφορές», δήλωσε ο αντιπρόεδρος αρμόδιος για τα αεροπορικά καύσιμα, Jonathan Wood, στο περιθώριο Συνεδρίου για τη βιωσιμότητα της αεροπορικής βιομηχανίας που πραγματοποιήθηκε στο Δουβλίνο.

Ο Wood είπε ότι αυτό σημαίνει ότι η Neste από μόνη της θα είχε αρκετή παραγωγική ικανότητα να καλύψει την ποσότητα σε SAF που είχε ζητήσει αρχικώς η Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο 2025 έως 2029, αλλά είναι πλέον σημαντικό οι παραγωγοί βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων να δουν τη ζήτηση να αυξάνεται περαιτέρω μετά το 2029, ακόμα και μέσω σχετικών πιέσεων από το επιβατικό κοινό.

Η ΕΕ έχει υιοθετήσει κανόνες που απαιτούν οι πτήσεις που αναχωρούν από τα αεροδρόμια που βρίσκονται εντός των συνόρων της, να χρησιμοποιούν σταδιακά αυξανόμενη ποσότητα SAF, τα οποία έχουν καθαρές μηδενικές ή χαμηλότερες εκπομπές CO2 από την κηροζίνη που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, με το ποσοστό να ξεκινά από το 2% των συνολικών καυσίμων από το 2025

«Για να προχωρήσουμε σε περαιτέρω επενδύσεις, πρέπει να είμαστε σχετικά βέβαιοι για τη μελλοντική ζήτηση. Πρέπει να βρούμε άλλους μηχανισμούς που θα βοηθήσουν στην περαιτέρω τόνωση της ζήτησης, γιατί μόνο έτσι θα είναι δυνατό να δικαιολογηθούν οι επενδύσεις σε εταιρικό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή θα μπορούσαμε να έχουμε, ακόμη και σε πέντε χρόνια, μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα SAF σε σχέση με την πραγματική ζήτηση, με συνέπεια να καταλήξουμε να παράγουμε ανανεώσιμο ντίζελ αντί για καύσιμα αεροσκαφών», δήλωσε ο Wood.

Η πρόταση της ΕΕ στοχεύει στην αύξηση τόσο της ζήτησης όσο και της προσφοράς SAF, τα οποία σήμερα παράγονται σε σχετικά μικρές ποσότητες και είναι πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών. Στελέχη των Norwegian Air, British Airways, ιδιοκτήτη της IAG και Icelandair, είπαν ότι η ΕΕ πρέπει να λάβει μέτρα εκτός των ελάχιστων απαιτούμενων ποσοστών​​ SAF, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας στη χρηματοδότηση της κλιμάκωσης παραγωγής SAF μετά το 2030 και της συμβολής στη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων.

Ο αντιπρόεδρος βιωσιμότητας της Norwegian Airlines δήλωσε ότι χωρίς τέτοιου είδους μέτρα, οι οικονομικές κυρώσεις που επιβάλλει η ΕΕ στις αεροπορικές εταιρείες που αποτυγχάνουν να επιτύχουν τον στόχο του 6% το 2030 και του 20% το 2035 για τη χρήση SAF, θα μπορούσαν να απειλήσουν την επιβίωσh τους. «Εάν δεν είμαστε σε θέση να εξασφαλίσουμε αυτούς τους πόρους και τις μακροπρόθεσμες συμφωνίες απορρόφησης με ένα βιώσιμο μοντέλο τιμολόγησης, νομίζω ότι πιθανότατα θα αναγκαστούμε να σταματήσουμε το πτητικό μας έργο», είπε ο Anders Fagernaes κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στο Δουβλίνο.

Με πληροφορίες από reuters.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER