Η κυβέρνηση της Ινδονησίας στοχεύει να ολοκληρώσει έναν εθνικό οδικό χάρτη και ένα σχέδιο δράσης για τη βιομηχανική παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) εντός του Ιουνίου 2024.
Ο οδικός χάρτης και το προτεινόμενο σχέδιο δράσης αποτελείται από τρεις βασικούς πυλώνες, τη ζήτηση, την προσφορά και τους παράγοντες διαμόρφωσης της αγοράς, σύμφωνα με το Συντονιστικό Υπουργείο Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Επενδύσεων. Μεταξύ άλλων στόχων αυτής της πρωτοβουλίας, περιλαμβάνονται η διασφάλιση της διαθεσιμότητας πρώτων υλών, η εξασφάλιση της ζήτησης για τα παραγόμενα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (Sustainable Aviation Fuels, SAF) και η ανάπτυξη μηχανισμών για τη μείωση των επιπτώσεων στα επίπεδα τιμολόγησης.
Η χώρα σχεδιάζει επίσης να ανακοινώσει έναν προεδρικό διάταγμα σχετικά με τον οδικό χάρτη για τα SAF στο περιθώριο της Διεθνούς Αεροπορικής Έκθεσης του Μπαλί τον Σεπτέμβριο 2024, χωρίς να αποκαλυφθούν περαιτέρω λεπτομέρειες.
Το σχέδιο δράσης καταρτίζεται με ένα χρονοδιάγραμμα εκτεινόμενο από το 2025 έως το 2030 και θα επανεξετάζεται και θα ενημερώνεται περιοδικά. Ο οδικός χάρτης εστιάζει επί του παρόντος στα υπολείμματα χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού (Used Cooking Oil, UCO) και ακατέργαστου φοινικέλαιου (Crude Palm Oil, CPO) ως πρώτες ύλες για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Τα φύκια είναι επίσης μια πιθανή πρώτη ύλη προς έρευνα, όπως δήλωσε ο Συντονιστής Υπουργός Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Επενδύσεων Luhut Binsar Pandjaitan.
«Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι η πιο αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, με βάση διάφορα δεδομένα, μελέτες και την αυξανόμενη αεροπορική δραστηριότητα», δήλωσε σχετικά ο Luhut.
Η κυβέρνηση μπορεί να επιλέξει να διατηρήσει περισσότερες πρώτες ύλες, όπως τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, στην εγχώρια αγορά, δεδομένων των στόχων της χώρας να παράγει περισσότερα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και ενδεχομένως να επιβάλει εξαγωγικούς φόρους, να αυξήσει τις εξαγωγικές εισφορές ή να προσαρμόσει το κανονιστικό πλαίσιο, δήλωσαν παράγοντες της αγοράς. Ωστόσο, σημείωσαν ότι αυτά τα μέτρα για τη ρύθμιση των εξαγωγών πρώτων υλών βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων θα είναι πιο πιθανά με την ανάπτυξη εγχώριας παραγωγικής ικανότητας SAF μέσω της κατασκευής διυλιστηρίων.
Pertamina
Η κρατική εταιρεία πετρελαίου Pertamina σχεδιάζει να τροφοδοτήσει ένα αεροπλάνο με μικρή ποσότητα μίγματος SAF κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Αεροπορικής Έκθεσης του Μπαλί το Σεπτέμβριο. Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο που θα χρησιμοποιηθεί θα βασίζεται σε χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και θα αποτελείται από περίπου 15% SAF αναμεμειγμένο με ορυκτά καύσιμα αεροπορικής ποιότητας.
Η Pertamina έχει προμηθεύσει στο παρελθόν την εθνική αεροπορική εταιρεία Garuda Indonesia μέ ένα μίγμα καυσίμων που περιείχε 2,4% SAF και η πρώτη επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση με τη χρήση αυτού του μείγματος σε εμπορικό αεροσκάφος πραγματοποιήθηκε στις 26 Οκτωβρίου 2023.
Η Pertamina παρήγαγε στο παρελθόν SAF και ανανεώσιμο ντίζελ στα διυλιστήρια Cilacap και Dumai, χρησιμοποιώντας εξευγενισμένο, λευκασμένο (bleached) και αποσμημένο φοινικέλαιο. Η εταιρεία σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία τη δεύτερη φάση του «πράσινου διυλιστηρίου» της στο Cilacap το τέταρτο τρίμηνο του 2026, το οποίο θα χρησιμοποιεί πρώτες ύλες με βάση τα απόβλητα, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό έλαιο και το απόβλητο από Pome για την παραγωγή περίπου 132.000 τόνων SAF ανά έτος.
Η Ινδονησία εξήγαγε κατά μέσο όρο 235.800 τόνους χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων ανά έτος μεταξύ 2019 - 2023. Η Μαλαισία ήταν ο κορυφαίος εισαγωγέας αυτών των ποσοτήτων, καθώς η χώρα αποτελεί κόμβο συλλογής μαγειρικών ελαίων πριν εξαχθούν αλλού, ακολουθούμενη από την Ολλανδία και τη Σιγκαπούρη.
Με πληροφορίες από argusmedia.com