Μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών σε όλο τον κόσμο αναμένεται να κερδίσουν συνολικά πάνω από 10 δισ. δολάρια από την πώληση παροπλισμένων καλωδίων χαλκού μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.
Σύμφωνα με την εταιρεία ανακύκλωσης τηλεπικοινωνιακών ειδών, TXO, το 2025 τα κέρδη από τις πωλήσεις χαλκού αναμένεται να ανέλθουν σε έως και 720 εκατ. δολάρια, καθώς όλο και περισσότεροι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι μεταβαίνουν σε ευρυζωνικές και ασύρματες τεχνολογίες, οι οποίες χρησιμοποιούν οπτικές ίνες αντί για χαλκό. Αυτές οι εταιρείες περιλαμβάνουν την British Telecom με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Telia και Telenor με έδρα τη Σκανδιναβία και την αυστραλέζικη Telstra.
Πιο συγκεκριμένα, η Telia αναμένει έσοδα 2-3 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις χαλκού το 2025, αφού έχει ήδη εισπράξει περίπου τα 25 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα, ενώ η νορβηγική Telenor αναμένει 1 εκατ. ευρώ από την ανάκτηση χαλκού το 2025 και 68 εκατ. ευρώ από μελλοντικές πωλήσεις, αντίστοιχα. Η AT&T έχει ανακυκλώσει πάνω από 32.000 μετρικούς τόνους χαλκού από το 2021 και σχεδιάζει να επανεπενδύσει τα έσοδα στο δίκτυο της.
Δειτε ακομη
Οι τιμές του χαλκού, επί του παρόντος στα 9.170 δολάρια ανά μετρικό τόνο, προβλέπεται να ανέλθουν στα 12.000 δολάρια έως το 2035, σύμφωνα με την S&P Global Commodity Insights.
Η ζήτηση για χαλκό, λόγω του κρίσιμου ρόλου του στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, στην παραγωγή καλωδίων και στα ηλεκτρικά οχήματα, αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% από τα επίπεδα του 2021 έως το 2050, σύμφωνα με την εταιρεία εξόρυξης BHP.
Ωστόσο, υπάρχουν επίσης ανησυχίες για ελλείψεις στα επίπεδα προσφοράς, καθώς ο εξορυκτικός τομέας μπορεί να δυσκολευτεί να καλύψει τη μελλοντική ζήτηση.
Ο επικεφαλής υπηρεσιών ανάκτησης περιουσιακών στοιχείων της TXO, David Evans, δήλωσε: «Οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς που ασχολούνται με την ανάκτηση χαλκού, δεν απολαμβάνουν πλέον μόνο σημαντικές οικονομικές αποδόσεις, αλλά αντιμετωπίζουν επίσης μία πιεστική, σε παγκόσμιο επίπεδο, ανάγκη για ανακύκλωση κρίσιμων πρώτων υλών. Η ανακύκλωση χαλκού έρχεται σε μια στιγμή που η βιομηχανία εξόρυξης χαλκού είναι απίθανο να συμβαδίσει, υποδεικνύοντας πιθανές ελλείψεις προσφοράς και υψηλότερες τιμές».
Με πληροφορίες από capacitymedia.com