Τα στελέχη στον εξορυκτικό κλάδο σταθμίζουν τα οφέλη και τις προκλήσεις των συνεργασιών με εταιρείες από την Κίνα, ενώ βρίσκονται αντιμέτωποι με την πτώση των τιμών και τον διαφαινόμενο αντίκτυπο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ.
Οι εξορυκτικές εταιρείες της Δύσης συνεργάζονται ολοένα και περισσότερο με κινεζικές εταιρείες για να αξιοποιήσουν τις τεχνολογικές τους δυνατότητες και τις δυνατότητες παράδοσης έργων, οι οποίες προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα κόστους και ταχύτητας, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στο Mining Summit των Financial Tmes που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου.
Στο panel «Critical Minerals & the Future of the Battery», ο Geoff Streeton, επικεφαλής ανάπτυξης στη γαλλική εταιρεία μη σιδηρούχων μετάλλων Eramet, τόνισε αυτή την τάση.
«Το κινεζικό οικοσύστημα μηχανικής και παράδοσης εξορυκτικών έργων είναι σε θέση να παραδώσει μεγάλα έργα έντασης κεφαλαίου με μια σημαντική μείωση στο κόστος και την ταχύτητα σε σχέση με τα παραδοσιακά μοντέλα παράδοσης έργων», είπε ο Streeton.
Η Eramet, ένας σημαντικός παραγωγός νικελίου, έχει ήδη αρκετές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές τους.
Αυτές περιλαμβάνουν μια συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Tsingshan, τον μεγαλύτερο παραγωγό ανοξείδωτου χάλυβα στον κόσμο, για την εξόρυξη και επεξεργασία νικελίου στον κόλπο Weda της Ινδονησίας. Οι δύο εταιρείες διαθέτουν επίσης μία κοινοπραξία για τη λειτουργία του εργοστασίου άμεσης εξαγωγής λιθίου (direct lithium extraction, DLE) στο Centenario στην Αργεντινή.
Ο Ivan Vella, διευθύνων σύμβουλος της αυστραλιανής εξορυκτικής IGO, συζήτησε τη συνεργασία τους με την Tianqi Lithium στην Αυστραλία.
Τόνισε τη σημασία αυτών των συνεργασιών, λέγοντας: «Νομίζω ότι είναι θεμελιώδες. Η ισχύς της ευρύτερης βιομηχανίας μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, με εταιρείες όπως η Ganfeng και η Tianqi, είναι τρομερή. Η συνεργασία με την Tianqi μας δίνει πολλή τεχνογνωσία και δύναμη».
Η Ινδονησία παρέχει ίσως ένα από τα καλύτερα παραδείγματα αυτής της ανταγωνιστικής ταχύτητας και του κόστους κλιμάκωσης των έργων. Οι κινεζικές εταιρείες στη χώρα κατάφεραν να αναπτύξουν, να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν εγκαταστάσεις επεξεργασίας νικελίου με σημαντικά χαμηλότερο κόστος από πολλούς άλλους παραγωγούς νικελίου, μια τάση που τελικά μετατόπισε το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης της παγκόσμιας αγοράς.
Ο Streeton τόνισε επίσης τις συμπληρωματικές δεξιότητες που προσφέρουν οι δυτικές εταιρείες σε αυτές τις συνεργασίες.
«Πρέπει να φέρετε επίσης στο τραπέζι τις δεξιότητες που τους λείπουν. Πιο συγκεκριμένα, πράγματα που αφορούν στο πώς διαχειρίζεστε το εργατικό δυναμικό, πώς διαχειρίζεστε θέματα ESG και πώς διασφαλίζετε ότι η ανάπτυξη μπορεί να ωφελήσει τις τοπικές κοινότητες». είπε ο Streeton.
Η ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να συνεργαστεί πιο στενά με τους Κινέζους ομολόγους της για να καλύψουν τεχνολογικά τη διαφορά, σύμφωνα με ειδικούς στο συνέδριο European Battery Raw Material που διεξήχθη στο Άμστερνταμ στις 16 - 18 Σεπτεμβρίου. Αρκετοί ομιλητές τόνισαν τη σημασία της δημιουργίας συνεργασιών με κινεζικές εταιρείες για την άμεση μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να βοηθηθεί η Ευρώπη να αναπτύξει τη τεχνογνωσία και να μειώσει το κόστος στην εφοδιαστική αλυσίδα μπαταριών της.
Οι χαμηλές τιμές απειλούν τη μελλοντική προσφορά κρίσιμων ορυκτών
Αν και οι συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες μπορούν να προσφέρουν οφέλη στους δυτικούς παραγωγούς κρίσιμων πρώτων υλών, το τρέχον περιβάλλον τιμών για μέταλλα μπαταριών όπως το λίθιο και το νικέλιο, αποτελεί εμπόδιο για τις επενδύσεις σε νέα έργα και για νέες δραστηριότητες εξερεύνησης.
Η Hanna Schweitz, διευθύντρια υλικών μπαταριών και ανάπτυξης περιουσιακών στοιχείων στην WMC Energy, είπε, «Είναι φυσικά πολύ υψηλός ο κίνδυνος σε αυτές τις τιμές να δεις λιγότερες επενδύσεις, λιγότερες εταιρείες να μπορούν να ξοδέψουν χρήματα για να επενδύσουν πραγματικά για να ανακαλύψουν οικονομικά βιώσιμα κοιτάσματα».
Στην αγορά λιθίου, λέγεται χαρακτηριστικά ότι η ελάχιστη τιμή που μπορεί να δικαιολογήσει επενδύσεις σε επεκτάσεις έργων ή νέα έργα, κυμαίνεται γύρω στα 20 - 25 $ ανά κιλό λιθίου σε βάση ισοδύναμου ανθρακικού λιθίου (LCE), ανάλογα με το κοίτασμα και την περιοχή.
Επί του παρόντος, οι τιμές του λιθίου βρίσκονται πολύ κάτω από αυτό το επίπεδο, στην περιοχή των 10,70 - 11,30 $ ανά κιλό την Τρίτη 1 Οκτωβρίου.
Το νικέλιο είναι μια πιο περίπλοκη αγορά για αξιολόγηση ως προς τις ελάχιστες τιμές, επειδή εξαρτάται από τον τύπο του νικελίου που παράγεται και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται. Αλλά τυπικά, οι μη Ινδονήσιοι παραγωγοί νικελίου βρίσκονται στην υψηλότερη πλευρά της καμπύλης κόστους.
Η τιμή αναφοράς για το νικέλιο παραμένει η τιμή του νικελίου στο London Metal Exchange. Η επίσημη τιμή νικελίου LME έκλεισε στα 17.002 δολάρια ανά τόνο στις 30 Σεπτεμβρίου, από 16.652 δολάρια ανά τόνο στις 27 Σεπτεμβρίου.
Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) και το ρυθμιστικό τοπίο για τα μέταλλα μπαταριών
Οι συμμετέχοντες στο Mining Summit των Financial Times συζήτησαν επίσης πώς το νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) των ΗΠΑ μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα προμήθειας για μέταλλα μπαταριών.
«Κανένας κατασκευαστής δεν θέλει να αναλάβει τον κίνδυνο να έχει κάποιο μη συμμορφούμενο υλικό στην εφοδιαστική αλυσίδα του με κίνδυνο να χάσει χρήματα εάν δεν τηρεί τους κανόνες», δήλωσε η Schweitz.
Ο Streeton σχολίασε τον πιθανό αντίκτυπο του IRA, λέγοντας: «Πρέπει να λάβετε υπόψη ότι πρόκειται για παρεμβάσεις πολιτικής. Δεν είναι δομικές παρεμβάσεις που είναι δυνητικά μόνιμες».
Με πληροφορίες από fastmarkets.com