Όταν η τέχνη συναντά την εξόρυξη

Όταν η τέχνη συναντά την εξόρυξη

«Είτε είναι ενεργά ή ανενεργά για μεγάλο διάστημα, τα ορυχεία είναι ένας μοναδικός συνδυασμός προστιθέμενης αξίας και παρέμβασης». Αυτή η φράση συνοδεύει την έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «For What It’s Worth», του Νοτιοαφρικανού φωτογράφου Dillon Marsh.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Στην προσωπική του διαδικτυακή γκαλερί, ο Dillon Marsh εστιάζει στην εξερεύνηση αυτού που αποκαλεί την «αδύναμη σχέση» μεταξύ των ανθρώπων και του φυσικού περιβάλλοντος. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται αυτή η αλληλεπίδραση είναι στρέφοντας το φακό του προς μερικά από τα πιο διάσημα ορυχεία της Νότιας Αφρικής, γνωρίζοντας ότι κάθε τέτοιο ορυχείο έχει συνδέσει το όνομά του είτε με ένα σημαντικό κοίτασμα ή, σπανιότερα, με κάποια δραματικά γεγονότα που έχουν λάβει χώρα εκεί.

Ο καλλιτέχνης εισάγει επίσης εικόνες που δημιουργούνται από υπολογιστή σε ορισμένες από τις φωτογραφίες του για να αποκαλύψει υποκείμενα χαρακτηριστικά ή δυναμικές που, κατά την άποψή του, δεν μπορούν να απεικονιστούν μόνο με τη φωτογραφία. «Τα αντικείμενα CGI (Computer-generated Imaginery) είναι για τον Marsh αναπαράσταση των υλικών που αφαιρέθηκαν από το έδαφος. Με αυτόν τον τρόπο, η πρόθεση είναι να δημιουργηθεί ένα είδος οπτικοποίησης των πλεονεκτημάτων όσο και της επίδρασης της εξορυκτικής βιομηχανίας που έχει διαμορφώσει την ιστορία και την οικονομία της χώρας τόσο ριζικά», γράφει ο Marsh.

Όσον αφορά τα διαμάντια, ο φωτογράφος εξηγεί ότι μετά από ένα τυχαίο εύρημα στην επαρχία του Northern Cape το 1867, δημιουργήθηκε η ανάγκη για πόλεις γύρω από ορυχεία όπως το Kimberley. Για αυτόν, η τεράστια κλίμακα των ανοιχτών ορυχείων και η σχετικά χαμηλή απόδοση που σχετίζεται με την εξόρυξη διαμαντιών είναι δυσανάλογη με την οπτική όχληση που αυτά προκαλούν.

Το ορυχείο Kimberley (από τον φωτογράφο Dillon Marsh)

Όσον αφορά στον χρυσό, ο Marsh χρησιμοποίησε την τεχνική CGI για να καταδείξει τη συνολική ποσότητα που εξήχθη από καθένα από τα επτά ορυχεία χρυσού στην περιοχή Witwatersrand Basin, μια περιοχή που φιλοξενεί το μεγαλύτερο κοίτασμα χρυσού στον κόσμο.

Central Rand Gold Field (από τον φωτογράφο Dillon Marsh)

Για τα μέταλλα της ομάδας του λευκόχρυσου (Platiunum Group Metals, PGMs), ο φωτογράφος αποφάσισε να απαθανατίσει την περιοχή του ορυχείου πλατίνας Marikana, που τώρα ανήκει στη Sibanye-Stillwater, αλλά που ήρθε στο προσκήνιο το 2012, όταν βρισκόταν στα χέρια του προηγούμενου ιδιοκτήτη της, της Lonmin.

Οι λόγοι που το εν λόγω ορυχείο ήρθε ξαφνικά στην επικαιρότητα ήταν αρνητικοί καθώς στο ορυχείο η αστυνομία άνοιξε πυρ εναντίον μιας ομάδας απεργών εργατών, σκοτώνοντας 34 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 78. «Στην φωτογραφία, έχω τοποθετήσει τη συνολική παραγωγή και των έξι μετάλλων της ομάδας του λευκόχρυσου από τότε που ξεκίνησαν οι εργασίες εξόρυξης το 1924», επισημαίνει ο Marsh.

Ορυχείο Marikana (από τον φωτογράφο Dillon Marsh)

Πηγή: mining.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR

foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER