Μπορούν οι βιώσιμες πρώτες ύλες να «μεταμορφώσουν» την αγορά καυσίμων;

Μπορούν οι βιώσιμες πρώτες ύλες να «μεταμορφώσουν» την αγορά καυσίμων;

Η «πράσινη» μηχανική δείχνει τον τρόπο με τον οποίο νέα είδη πρώτων υλών θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν ενεργειακά τον κόσμο.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Οι παραγωγοί πετρελαίου δεν είναι συνήθως οι άνθρωποι στους οποίους απευθυνόμαστε για να ανακαλύψουμε πρακτικές αιχμής στην κυκλική οικονομία, αλλά η φινλανδική εταιρεία παραγωγής πετρελαίου Neste προσπαθεί να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τα καύσιμα. Η εταιρεία μετατρέπει ανανεώσιμες πρώτες ύλες από βιώσιμες πηγές, όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και απόβλητα ζωικού λίπους, σε υψηλής ποιότητας βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και ανανεώσιμο ντίζελ. Προμηθεύει επίσης ανανεώσιμες πρώτες ύλες για χρήσεις στις βιομηχανίες πολυμερών και χημικών προϊόντων.

Ο Andreas Rey, διευθυντής βιωσιμότητας της Neste στην Αυστραλία, λέει ότι η «πράσινη μηχανική» μετέτρεψε την εταιρεία από ένα περιφερειακό διυλιστήριο πετρελαίου, σε παγκόσμιο ηγέτη στα ανανεώσιμα καύσιμα. «Τα ανανεώσιμα καύσιμα που παράγουμε είναι υποκατάστατα για το ορυκτό ντίζελ και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς καμία τροποποίηση στους κινητήρες των οχημάτων», είπε.

«Για παράδειγμα, το Neste MY Renewable Diesel μπορεί να μειώσει έως και 90% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του καυσίμου σε σύγκριση με το ορυκτό ντίζελ. Το Neste MY Sustainable Aviation Fuel μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα αεριωθουμένων».

Τα ανανεώσιμα καύσιμα που παράγουμε είναι ένα άμεσο υποκατάστατο του ορυκτού ντίζελ και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς καμία τροποποίηση στους κινητήρες των οχημάτων.

Andreas Rey, Διευθυντής κλάδου βιωσιμότητας της Neste στην Αυστραλία

Πώς λειτουργεί η «πράσινη» μηχανική

Ο Rey είπε ότι η αποκλειστική τεχνολογία NEXBTL της εταιρείας είναι μια μέθοδος επόμενης γενιάς για τη μετατροπή της βιομάζας σε υγρή μορφή. Η διαδικασία παραγωγής αποτελείται από προκατεργασία που ακολουθείται από καθαρισμό για την παραγωγή του τελικού προϊόντος. «Ανανεώσιμα απόβλητα και υπολείμματα, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, περιέχουν ακαθαρσίες που αφαιρούνται στις μονάδες προεπεξεργασίας», είπε. Λόγω των διαφορετικών τύπων και της διαφορετικής ποιότητας των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται, το στάδιο της προκατεργασίας μπορεί να είναι δύσκολο.

«Μόλις υποβληθούν σε επεξεργασία οι πρώτες ύλες, κατευθύνονται στη μονάδα NEXBTL, όπου μέσω μιας καταλυτικής διαδικασίας που ονομάζεται υδροαποξυγόνωση αφαιρούνται άτομα οξυγόνου από τις ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Με τη βοήθεια του υδρογόνου, η διαδικασία αυτή παράγει καθαρούς υδρογονάνθρακες, παρόμοιους σε χημική σύνθεση με τα συμβατικά προϊόντα από ορυκτές πηγές, οι οποίοι διαθέτουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα», είπε ο Rey.

«Οι υδρογονάνθρακες που παράγονται ισομερίζονται περαιτέρω για να ρυθμιστούν οι ιδιότητες των ανανεώσιμων και κυκλικών προϊόντων της Neste». Ο Rey πρόσθεσε ότι η διαδικασία παραγωγής είναι εξαιρετικά αποδοτική και παράγει λίγα απόβλητα. «Το CO2 που απελευθερώνεται από τη διαδικασία παραγωγής στη μονάδα μας στη Σιγκαπούρη μπορεί να ανακτηθεί για εμπορική χρήση από άλλες εταιρείες», είπε. «Οι υδάτινες απορροές του κυκλώματος υποβάλλονται επίσης σε επεξεργασία για την απομάκρυνση του υδρόθειου και καθαρίζονται στη μονάδα επεξεργασίας λυμάτων πριν απελευθερωθούν ξανά στο περιβάλλον».

Πρωτοποριακή αλλαγή

Ο Rey πιστεύει ότι υπάρχει χώρος στην τοπική αγορά της Αυστραλίας για τη συλλογή πρώτων υλών από απόβλητα και υπολείμματα. «Παραδοσιακά, η Αυστραλία βασίζεται σε βιομηχανίες όπως η εξόρυξη, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο για την ικανοποίηση των ενεργειακών της αναγκών, ενώ τα εν λόγω παράγωγα αποτελούν και βασικό στοιχείο των εξαγωγών της», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Αυτό συμβαδίζει με τις παραδοσιακές κυβερνητικές πολιτικές που υποστηρίζουν αυτές τις βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών ομοσπονδιακών επιδοτήσεων και φορολογικών ελαφρύνσεων για την παραγωγή ορυκτών καυσίμων».

Για να έχουν εμπορική επιτυχία τα προϊόντα βιοενέργειας, είπε ο Rey, η Αυστραλία χρειάζεται υποστήριξη και τις σωστές κυβερνητικές πολιτικές, αντίστοιχες με την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED) και το Πρότυπο Καυσίμων Χαμηλού Άνθρακα (California Low Carbon Fuel Standard) της California.

«Υπάρχει η αντίληψη ότι το Εργατικό Κόμμα της Αυστραλίας που βρίσκεται τώρα στην κυβέρνηση θα υποστηρίξει τη νομοθεσία για τα βιοκαύσιμα», είπε. «Χαιρετίζουμε μια τέτοια θετική αλλαγή και είμαστε πρόθυμοι να μοιραστούμε τα διδάγματα που αντλήσαμε και τον τρόπο σκέψης μας με την αυστραλιανή κυβέρνηση μέσω της συμμετοχής μας στην πρωτοβουλία Bioenergy Australia».

Καύσιμο αεροπορικών μεταφορών της Neste από βιώσιμες και ανανεώσιμες πηγές βιομάζας

Μετασχηματιστική καινοτομία

Η Neste συνεχίζει να εξετάζει νέες μεθόδους για να τροφοδοτήσει την κυκλική οικονομία. «Ολοκληρώσαμε με επιτυχία την πρώτη μας σειρά δοκιμών για την επεξεργασία υγροποιημένων πλαστικών αποβλήτων στη μονάδα μας στο Porvoo στη Φινλανδία», είπε ο Rey.

«Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η Neste μπόρεσε να αναβαθμίσει τα υγροποιημένα πλαστικά απόβλητα σε έτοιμες πρώτες ύλες για την παραγωγή πλαστικών και να αναπτύξει δυνατότητες βιομηχανικής κλίμακας για την αναβάθμιση των ανακυκλωμένων πρώτων υλών». Η επένδυση σε ανανεώσιμες και κυκλικές τεχνολογίες είναι πρωταρχικής σημασίας, αλλά ο Rey είπε ότι δεν μπορούν να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή μόνοι τους. «Φέτος, ανακοινώσαμε και μια νέα λύση, το συνπεξεργασμένο ναυτιλιακό καύσιμο που διυλίζεται στο εγκαταστάσεις μας στο Porvoo», είπε.

Το προϊόν που προκύπτει μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις θαλάσσιες μεταφορές χωρίς καμία τροποποίηση και έχει παρόμοια σύνθεση με τα συμβατικά καύσιμα που χρησιμοποιεί η ναυτιλία. Όπως ορισμένα από τα αδελφά του προϊόντα, το ναυτιλιακό καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80% σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Ενώ αυτό το βιώσιμο ναυτιλιακό καύσιμο αναπτύχθηκε στην Ευρώπη, ο Rey είπε ότι η εταιρεία συνεχίζει να αναζητά ευκαιρίες ανάπτυξής του στην αγορά της Αυστραλίας. «Συζητάμε ενεργά με τους τοπικούς εταίρους μας για να εισάγουμε τις ανανεώσιμες και κυκλικές λύσεις μας στην αυστραλιανή αγορά», αναφέρει.

Πηγή: Createdigital.org.au

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER