Η Volkswagen επενδύει στην εξόρυξη για να γίνει παγκόσμιος προμηθευτής μπαταριών

Η Volkswagen επενδύει στην εξόρυξη για να γίνει παγκόσμιος προμηθευτής μπαταριών

Η Volkswagen σχεδιάζει να επενδύσει σε εξορυκτικές εκμεταλλεύσεις για να μειώσει το κόστος των μπαταριών, να καλύψει το ήμισυ της δικής της ζήτησης και να αποκτήσει εμπορικές σχέσεις με τρίτους πελάτες, δήλωσε ο Thomas Schmall, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας και υπεύθυνος για θέματα τεχνολογίας.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Η στρατηγική της Volkswagen ευθυγραμμίζεται με μια ευρύτερη τάση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία επιδιώκει μεγαλύτερο έλεγχο σε τμήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που παραδοσιακά αποτελούν αντικείμενο τρίτων εταιρειών, από την παραγωγή ενέργειας έως την προμήθεια πρώτων υλών, καθώς οι διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για κρίσιμες πρώτες ύλες που είναι άμεσα απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων της ηλεκτροκίνησης.

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, θέλει η PowerCo, η επιχειρηματική της μονάδα που είναι υπεύθυνη για την παραγωγή μπαταριών, να καταστεί παγκόσμιος προμηθευτής με εργοστάσια κυρίως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ο Thomas Schmall.

Η PowerCo θα ξεκινήσει με την παράδοση μπαταριών στη Ford για τα 1,2 εκατ. οχήματα που κατασκευάζει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης ΜΕΒ της Volkswagen.

«Το κρίσιμο σημείο είναι η δυνατότητα εξόρυξης των απαραίτητων πρώτων υλών. Για αυτό πρέπει να επενδύσουμε απευθείας σε ορυχεία», είπε ο Schmall.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει συμφωνίες προμήθειας πρώτων υλών με εταιρείες εξόρυξης στον Καναδά, όπου θα κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών στη Βόρεια Αμερική. Τέτοιες συνεργασίες που παρέχουν εγγυημένη χρηματοδότηση μπορούν να μειώσουν σημαντικά τους χρόνους ανάπτυξης των εκμεταλλεύσεων για τις μικρές εξορυκτικές εταιρείες, δήλωσε ο John Meyer, αναλυτής στην επενδυτική τράπεζα SP Angel.

Ο Schmall αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω συνεργασίες υπό εξέταση ή να δώσει χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο η Volkswagen θα μπορούσε να επενδύσει απευθείας σε ορυχεία, μέχρι να ξεκαθαρίσει περισσότερο το τοπίο που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. «Στο μέλλον, θα υπάρχει ένας επιλεγμένος αριθμός προτύπων για τις μπαταρίες. Μέσω του μεγάλου όγκου πωλήσεων που διαθέτουμε και των πωλήσεων σε τρίτους, θέλουμε να κατέχουμε ένα από αυτά τα πρότυπα», είπε.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription

Φιλοδοξος οδικός χάρτης

Η παραγωγή μπαταριών σε λογικό κόστος είναι μια πρόκληση για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Tesla και η Stellantis, οι οποίες επιζητούν να καταστήσουν προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Tesla έχει δεσμευτεί για περισσότερες επενδύσεις στην παραγωγή μπαταριών από τη Volkswagen, αν και ακόμη και αυτή προσπαθεί εντατικά για να αυξήσει την παραγωγή μπαταριών και στρατολογεί Ασιάτες προμηθευτές προς αυτή την κατεύθυνση.

Λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποκαλύψει άμεσα μερίδια σε εξορυκτικές εκμεταλλεύσεις, αλλά πολλές έχουν συνάψει συμφωνίες με εξορυκτικές εταιρείες για την προμήθεια λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου με σκοπό την προώθηση αυτών των πρώτων υλών στις εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες για τις ίδιες.

Η εξασφάλιση των απαραίτητων πρώτων υλών εγκαίρως, κοντά σε μονάδες επεξεργασίας και από εκμεταλλεύσεις εκτός Κίνας, είναι το κλειδί για την επικράτηση στον αγώνα για την παραγωγή επαρκούς ποσότητας μπαταριών, δήλωσε ο Geordie Wilkes του UCL Insitute for Sustainable Resources.

Η PowerCo, που ιδρύθηκε το 2022, στοχεύει σε πάνω από 20 δισ. ευρώ ετήσιων πωλήσεων έως το 2030. Αυτό αποτελεί έναν φιλόδοξο στόχο για την επίτευξη του οποίου έχει σχεδιαστεί οδικός χάρτης για μια μονάδα που δεν παράγει ακόμη σε κλίμακα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2025 στο εργοστάσιο της PowerCo στο Salzgitter της Γερμανίας, το 2026 στη Βαλένθια της Ισπανίας και το 2027 στο Ontario του Καναδά.

Ωστόσο, o Schmall είναι πεπεισμένος ότι η Volkswagen μπορεί να επεκταθεί γρήγορα και πρέπει να το κάνει εάν θέλει να κατασκευάσει ένα προσιτό ηλεκτρικό όχημα, στο οποίο το 40% του κόστους προέρχεται από την μπαταρία.

Η Volkswagen κυκλοφόρησε πρόσφατα πληροφορίες για ένα ηλεκτρικό όχημα αξίας 25.000 ευρώ που σκοπεύει να πουλήσει στην Ευρώπη από το 2025. Στον αντίποδα, η κινεζική BYD, η οποία παράγει επίσης μπαταρίες, έχει καταφέρει να παράγει ηλεκτρικά οχήματα με προσιτό κόστος αγοράς και ξεπέρασε τις πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για δεύτερη φορά μέσα σε τέσσερις μήνες στην Κίνα τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

Μεγάλο μέρος του προσωπικού στην PowerCo είναι βετεράνοι του κλάδου από την Ασία, όπου παραγωγοί όπως η CATL, η LG Chem και η Samsung SDI κυριαρχούν στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών.

Μείωση κόστους

Στο πενταετές επενδυτικό σχέδιο της Volkswagen, ύψους 180 δισ. ευρώ, έως και 15 δισ. ευρώ προορίζονται για τα τρία ανακοινωθέντα εργοστάσια μπαταριών και την προμήθεια πρώτων υλών. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μέχρι στιγμής διασφαλίσει την προμήθεια πρώτων υλών μέχρι το 2026 και θα αποφασίσει μέσα στους επόμενους μήνες πώς θα καλύψει τη ζήτηση της από εκεί και πέρα, είπε ο Schmall.

Η εταιρεία έχει επίσης παραγγείλει μπαταρίες κόστους περίπου 14 δισ. δολαρίων από το σουηδικό εργοστάσιο της Northvolt. «Η περαιτέρω μείωση του κόστους της μπαταρίας είναι μια πρόκληση», είπε ο Schmall. «Η PowerCo είναι το βασικό μας όπλο για να αντιμετωπίσουμε αυτή την πρόκληση».

Πηγή: reuters.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Αφιέρωμα - Ορυκτές Πρώτες Ύλες, Γένους Θηλυκού
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER