Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία Porsche, η τεχνολογία μπαταριών ανόδου πυριτίου αλλάζει όλα όσα ξέραμε έως σήμερα για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τη φόρτιση τους.
Οι μηχανικοί της Porsche λένε πως οι μπαταρίες της επόμενης γενιάς, που έρχονται σύντομα, θα προσφέρουν αυτονομία μέχρι και 1.300 km, ενώ θα απαιτούνται μόλις 15 λεπτά της ώρας για την πλήρη φόρτιση τους. Όπως αναφέρεται στο περιοδικό Porsche Engineering, η τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς μπορεί να εξελίξει τα ηλεκτρικά οχήματα όπως η Taycan και η Macan EV στις μελλοντικές γενιές τους.
Σύμφωνα με τον Δρ. Falko Schappacher, Εμπορικό και Τεχνικό Διευθυντή του MEET Battery Research Center στο Πανεπιστήμιο του Munster, οι άνοδοι πυριτίου θα μπορούσαν να αυξήσουν τη χωρητικότητα της μπαταρίας δέκα φορές και να επιτρέψουν χρόνους φόρτισης κάτω των 15 λεπτών.
Ωστόσο, η μεγάλη ανακάλυψη θα προέλθει από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Χρησιμοποιώντας μια στερεή μήτρα ηλεκτρολύτη στη θέση ενός υγρού ηλεκτρολύτη, οι μπαταρίες όχι μόνο θα ήταν ελαφρύτερες αλλά και πιο συμπαγείς. Και η έλλειψη υγρού θα τις έκανε πιο σταθερές και λιγότερο επιρρεπείς σε εκδήλωση πυρκαγιάς.
«Το σχέδιο για τα συμπαγή στοιχεία είναι ότι ο κλασικός διαχωριστής θα αντικατασταθεί πλήρως από ένα λεπτό στρώμα στερεών ηλεκτρολυτών», εξηγεί η Δρ Stefanie Edelberg, Specialist Engineer Battery Cell στην Porsche Engineering. «Ο στερεός ηλεκτρολύτης είναι στην ουσία "δύο σε ένα"». Αυτή η τεχνολογία φέρεται να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα έως και 50% και να οδηγήσει σε σημαντικά ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Ο Markus Graf, COO του Ομίλου Cellforce, υποστηρίζει πως στη σημερινή Taycan, επιτεύχθηκε χρόνος φόρτισης 22,5 λεπτών από το 8 στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Με τη χρήση του πυριτίου θα πετύχουμε χρόνο μικρότερο από 15 λεπτά σε πρώτη φάση, χρόνος που μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον αν υπήρχε η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν νέας γενιάς φορτιστές ειδικά για ρυθμούς φόρτισης άνω των 500 kW. Αυτό μπορεί να συμβεί με τα υγρόψυκτα καλώδια φόρτισης, μια τεχνολογία που έχει υποδείξει η Tesla ότι θα έρθει στο δίκτυο των Supercharger της.
Τα EVs αυτή τη στιγμή δεν είναι σε φάση πλήρους εξέλιξης καθώς έχουν ακόμη σημαντικά μειονεκτήματα. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η τεχνολογία μπαταριών βρίσκεται ακόμη σε «παιδική» ηλικία και μερικές σημαντικές ανακαλύψεις μπορεί να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη του κοινού για τα ηλεκτρικά οχήματα.