Στην Ινδία, η τεχνολογία οδηγεί τη μετάβαση από τη γραμμική στην κυκλική οικονομία

Στην Ινδία, η τεχνολογία οδηγεί τη μετάβαση από τη γραμμική στην κυκλική οικονομία

Η βέλτιστη χρήση των πόρων σε συνδυασμό με τη διατήρηση κατάλληλης δυναμικής ανάπτυξης της οικονομίας είναι μια δύσκολη ισορροπία που αντιμετωπίζει κάθε υπεύθυνη χώρα.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Καθώς πλησιάζει η ώρα της υλοποίησης των κλιματικών στόχων της συνόδου κορυφής COP26, οι χώρες χαράσσουν στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών, την προώθηση της οικονομίας μηδενικών αποβλήτων, ενώ την ίδια ώρα αντιμετωπίζουν ταχεία αστικοποίηση και αύξηση του πληθυσμού.

Σε αυτό το πλαίσιο η Ινδία προετοιμάζει τις πολιτικές της για να υποστηρίξει τη συνταγή «Panchamrit» στην παγκόσμια πλατφόρμα COP26 και την πρωτοβουλία «LIFE», ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν συστήσει το Συμβούλιο Κυκλικής Οικονομίας για να αναδείξουν την οικονομική δυναμική πιθανών δραστηριοτήτων κυκλικής οικονομίας, εγκαινιάζοντας παράλληλα μια τον Οδικό Χάρτη για την Πρωτοβουλία Υδρογόνου με σκοπό την επίτευξη Μηδενικών Εκπομπών Άνθρακα σε εθνικό επίπεδο. Η Κίνα έχει επίσης δεσμεύσει 773 δισ. δολάρια σε αξία παραγωγής για τη βιομηχανία ανακύκλωσης πόρων σε συνδυασμό με άλλους στόχους για το 2025.

Ειδικά για την Ινδία, η τεχνολογία οδηγεί τη μετάβαση από τη γραμμική στην κυκλική οικονομία με αλλαγές στον τρόπο ζωής και συστηματικές επιλογές για τη μείωση των αρνητικών εξωτερικών επιπτώσεων.

Ένας νέος τρόπος ζωής για το περιβάλλον

Ο πιο πρόσφατος πίνακας World Economic League 2021 που δημοσιεύτηκε από το Centre for Economics and Business Research προβλέπει ότι έως το 2030, η Ινδία θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 8,5% του παγκόσμιου Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ). Και αν η παγκόσμια κυκλική οικονομία φτάσει τα 4,5 τρισ. έως το 2030, η Ινδία θα είχε δυναμικό 45 δισ. δολαρίων εάν κατακτήσει μόνο το 1% αυτής της αγοράς. Σύμφωνα με έρευνα, εάν ο τομέας της κυκλικής οικονομίας της Ινδίας αντιστοιχεί στη συνεισφορά της στο παγκόσμιο ΑΕΠ - στο ύψος του 8,5% - θα διαθέτει πιθανά μία κυκλική οικονομία ύψους 380 δισ. δολαρίων.

Το Ίδρυμα Ellen MacArthur με την υποστήριξη της ClimateWorks και του UNCTAD, εστιάζει σε τρεις τομείς για την «Αλλαγή του τρόπου ζωής» για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ανησυχιών βασικών για την ινδική οικονομία και κοινωνία και συγκεκριμένα: 1. πόλεις και κατασκευές, 2. τρόφιμα και γεωργία και 3. κινητικότητα και κατασκευή οχημάτων. Η μελέτη έδειξε ότι μια συστηματική προσπάθεια στην κατεύθυνση της κυκλικής οικονομίας θα μπορούσε να αποφέρει στην Ινδία ετήσια οφέλη 624 δισ. δολαρίων το 2050.

Από τους τρεις τομείς που επιλέχθηκαν για την επίτευξη ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα, σε αυτόν της κινητικότητας και της κατασκευής οχημάτων, η Ινδία έχει ήδη επιλέξει να προχωρήσει με την τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), που θεωρεί ότι είναι ο ταχύτερος τρόπος ώστε να επηρεάσει την αλλαγή του τρόπου ζωής για περιβαλλοντικούς λόγους. Αξίζει να αναφερθεί ότι η χώρα μόνο το οικονομικό έτος 2022, είχε συνολικές πωλήσεις οχημάτων - επιβατικά οχήματα, δίτροχα, επαγγελματικά οχήματα και τετράκυκλα, - στις 17.513.596 μονάδες! Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά αφού υπήρχε σημαντική προτίμηση των καταναλωτών στα ηλεκτρικά δίτροχα οχήματα.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου 2021, πωλήθηκαν συνολικά 12.258.164 δίκυκλα στη χώρα, εκ των οποίων τα ηλεκτρικά ανήλθαν στις 143.261 μονάδες ή το 1,1% των συνολικών πωλήσεων. Ωστόσο, στο πρώτο εξάμηνο του 2022, το επίπεδο της συνεισφοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές πωλήσεις δικύκλων έχει τριπλασιαστεί, αντιπροσωπεύοντας το 3,6% των πωλήσεων δικύκλων.

Τα ηλεκτρικά οχήματα και η συνεισφορά τους στην κυκλική οικονομία

Η κυβέρνηση της Ινδίας έχει ήδη προωθήσει το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας χρηματικές επιδοτήσεις για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, χαμηλότερους τόκους δανείου, ελεύθερη κατοχή σταθμών φόρτισης, προετοιμάζοντας παράλληλα έτσι και τις αστικές υποδομές φόρτισης, και, τέλος, τη δόμηση ενός συστήματος εναλλαγής μπαταριών για να μειωθεί το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και ο χρόνος φόρτισης.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πιστεύουν ότι η αποσύνδεση της μπαταρίας από το όχημα και η τοποθέτηση μίας φορτισμένης στη θέση της, μπορεί να είναι ένα βήμα προς τα εμπρός, αλλά απαιτεί μια έξυπνη υποδομή εναλλαξιμων μπαταριών, ένα επιχειρηματικό μοντέλο χρέωσης βάσει χρήσης, ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών αντικατάστασης και ένα ολοκληρωμένο σύστημα λειτουργιών φόρτισης και χρέωσης.

Η δυναμική που δημιουργείται από τα προγράμματα FAME I & II (Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicles), τα οποία ενθαρρύνουν - και σε ορισμένους τομείς επιβάλλουν - την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο την επίτευξη διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων της τάξης του 30% έως το 2030, πρέπει να υποστηριχθεί από την ανάπτυξη όλων των υποδομών ώστε να είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.

Το think tank NITI Aayog συνιστά την αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ινδία μετά το 2030, προσδοκώντας την επέκταση του πεδίου της τεχνολογίας των μη ρυπογόνων μεταφορών πέρα ​​από τα δίτροχα και τρίτροχα οχήματα της χώρας. Για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα που επιφέρει ο τομέας των μεταφορών, η μετάβαση στην «πράσινη» κινητικότητα θα εξαρτηθεί από το σχεδιασμό ενός βολικού, πολυτροπικού συστήματος μεταφορών, στηριζόμενου στην ψηφιακή τεχνολογία για λιγότερο εντατική αλλά πολύ αποτελεσματική κινητικότητα.

Καθώς ολόκληρο το οικοσύστημα είναι νέο και η Ινδία, με τον ιδιαίτερο πληθυσμό και πρακτικές της, δεν μπορεί να εισάγει την εμπειρία άλλων χωρών, είναι απαραίτητη η πιλοτική εφαρμογή έξυπνων τεχνολογιών γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα, αποκλειστικά σχεδιασμένων για την Ινδία.

Συστηματικές επιλογές με σκοπό τη μελλοντική ετοιμότητα

Η δημιουργία κυκλικότητας γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα και τις υποδομές τους θα βασίζεται ουσιαστικά στο περιβάλλον, στην απασχόληση και στην οικονομία, καθορίζοντας τη βιωσιμότητα γύρω από τις επιλογές που θα γίνουν όσον αφορά σε αυτές τις παραμέτρους. Καθώς η Ινδία ανοίγει το δρόμο για νέες υποδομές για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών κινητικότητας, οι σημερινές επιλογές θα καθορίσουν τη μεσομακροπρόθεσμη ανάπτυξη του συστήματος κινητικότητας.

Σύμφωνα με μια έρευνα του Ιδρύματος Ellen MacArthur, μια πορεία ανάπτυξης κυκλικής οικονομίας για την κινητικότητα και την κατασκευή οχημάτων, θα μπορούσε να δημιουργήσει ετήσια οφέλη 482 δισ. δολαρίων το 2050 για την Ινδία, σε σύγκριση με το τρέχον σενάριο ανάπτυξης.

Καθώς η χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων εντός των αστικών κέντρων διαφαίνεται σε γενικές γραμμές ότι θα έχει σημαντική ανάπτυξη έως το 2030, λόγω και της κρατικής παρέμβασης, η πρόκληση παραμένει για το πως η ηλεκτροκίνηση θα υιοθετηθεί με την ανάπτυξη υποδομών και στις υπεραστικές μετακινήσεις.

Παρόλο που πιλοτικές δράσεις βρίσκονται στη διαδικασία σύλληψης και εισαγωγής σε δοκιμαστική λειτουργία προτού κλιμακωθούν σε ένα πλήρες μοντέλο ηλεκτροκίνησης, η ευκαιρία που παρέχεται από ένα τέτοιο τεράστιο εγχείρημα ανάπτυξης υποδομών, βοηθά στη λήψη σωστών αποφάσεων για την ενσωμάτωση τεχνολογιών και πρακτικών που θα έχουν θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Για παράδειγμα, ένα σχετικό πιλοτικό έργο, φιλοδοξεί να δημιουργήσει κόμβους logistics στα όρια του Νέου Δελχί, όπου τα ρυπογόνα φορτηγά υπεραστικών μεταφορών θα σταματούν και το φορτίο τους θα μεταφορτώνεται σε ηλεκτρικά οχήματα για μεταφορά εντός των ορίων της πόλης.

Η υποδομή ηλεκτροκίνησης στις εθνικές οδούς της Ινδίας θα βοηθήσει σίγουρα στη δημιουργία θέσεων εργασίας σε τοπικό επίπεδο. Θα είναι απαραίτητο όχι μόνο ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό για να φροντίσει τη λειτουργία των σταθμών φόρτισης, αλλά και εξειδικευμένο προσωπικό που θα βοηθήσει στη συντήρηση των σημείων φόρτισης και των ηλεκτρικών οχημάτων, χτίζοντας πάνω στις βασικές υπηρεσίες οδικής βοήθειας για να καταστούν τα ηλεκτρικά οχήματα βιώσιμη επιλογή ακόμη και για οδήγηση εκτός πόλης.

Ομοίως, το Swap and Go, το πρόγραμμα πίσω από την πολιτική εναλλαγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει να διασφαλίζει την αποτελεσματικότητα της εναλλαγής των μπαταριών σε πραγματικές συνθήκες, έχοντας διαπιστώσει τυχόν απρόβλεπτα εμπόδια πριν από τη μαζική παραγωγή και ανάπτυξη.

Τέτοιες πιλοτικές εφαρμογές, όχι μόνο θα παρέχουν επαρκείς πληροφορίες για τις θερμικές μεταβολές των μπαταριών, τις κλιματικές τους επιπτώσεις σε πραγματικό χρόνο και τις σωστές καταναλώσεις, αλλά η σωστή αξιολόγηση των μπαταριών ACC θα προστατεύει επίσης τους χρήστες και τους καταναλωτές από τον κίνδυνο ανάφλεξής τους.

Ομοίως, τεχνολογίες όπως οι σταθμοί φόρτισης με ηλιακή ενέργεια, προκειμένου να δοκιμαστεί και να διασφαλιστεί η “πράσινη” κινητικότητα για το μέλλον, που οδηγεί σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα, θα μπορούσαν να αξιολογηθούν ως μία επιλογή κυκλικότητας. Συνυφασμένη με τέτοια έργα υποδομής είναι επίσης η δυνατότητα μετατροπής αυτών των αρθρωτών σταθμών φόρτισης σε κόμβους logistics και ανάπτυξής τους ως κέντρα ηλεκτρονικού εμπορίου, κέντρα συλλογής και διάθεσης προϊόντων μικρομεσαίων επιχειρήσεων και παροχής ενός κομβικού σημείου για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στις μεγάλες πόλεις.

Οι κόμβοι μεταφόρτωσης που σχεδιάστηκαν γύρω από τους σταθμούς φόρτισης για υποδομές ηλεκτροκίνησης σε αυτοκινητοδρόμους (National Highways for EV, NHEV), θα παρέχουν ασφαλείς στάσεις και εγκαταστάσεις εκφόρτωσης στα βαρέα οχήματα, ενώ τα εμπορεύματα μπορούν να μεταφερθούν στην πόλη με ηλεκτρικά οχήματα.

Είναι περισσότερο από προφανές ότι υπάρχει περιθώριο πιλοτικής εφαρμογής και καθιέρωσης νέων τεχνολογιών γύρω από τις υποδομές ηλεκτροκίνησης στην Ινδία, καθιστώντας τις όχι μόνο βιώσιμες μακροπρόθεσμα, αλλά και εξελίσσοντάς τις σε κέντρα οικονομικής ανάπτυξης, βοηθώντας τους αυτοκινητόδρομους να μετατραπούν σε περιαστικούς κόμβους οικονομικής δραστηριότητας.

Πηγή: Enterpreneur.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER