Μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;

Μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;

Με την ηλεκτροκίνηση να γίνεται διαρκώς δημοφιλέστερη, η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα θέμα που αναζητά τη λύση του και προβληματίζει αυτούς που έχουν στην κατοχή τους ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή αυτούς που σκέφτονται να αποκτήσουν.

Αν και τα σημεία φόρτισης σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, είναι λιγοστά, εντούτοις καθημερινά γίνονται προσπάθειες αύξησης τους για να υπάρξει ομαλή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, τονίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Το καλώδιο έχει γίνει το σύμβολο της αυτοκίνησης αλλά δεν παύει να αποτελεί μια πραγματικότητα που για τον οδηγό είναι μια ενοχλητική και χρονοβόρα διαδικασία.

Εδώ και κάποια χρόνια γίνονται προσπάθειες απαλλαγής από το καλώδιο και στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσονται λύσεις επαγωγικής φόρτισης δηλαδή φόρτισης του οχήματος χωρίς την χρήση καλωδίων. Για να γίνει αυτό απαιτείται μια προεργασία τόσο από την πλευρά της πηγής ενέργειας όσο και από την πλευρά του τελικού αποδέκτη. Επί του παρόντος, οι δύο συσκευές θα πρέπει να απέχουν μόλις μερικά εκατοστά ώστε να μην υπάρχουν απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας. Το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνονται προσπάθειες για να αυξηθεί η απόσταση, χωρίς μεγάλες απώλειες. Ωστόσο, σήμερα οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί μεταφοράς ενέργειας είναι χαμηλοί και με μικρή ισχύ και μπορούν να συγκριθούν με τις αντίστοιχες μόνο των μικρών ταχυφορτιστών. Όμως τα πράγματα στο σύντομο μέλλον θα αλλάξουν και η τεχνολογία θα προχωρήσει ώστε να δούμε επαγωγικές φορτίσεις με μεγαλύτερη ισχύ.

Υπάρχουν δύο ειδών επαγωγικές φορτίσεις:  η στατική και η δυναμική. Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου και τον δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Για να υπάρξει φόρτιση θα πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σταθμευμένο ακριβώς από πάνω και να μείνει ακίνητο όσο διάστημα χρειάζεται για να φορτιστεί. Η δεύτερη περίπτωση αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο έχει τον δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, αλλά μπορεί να λάβει ηλεκτρική ενέργεια καθώς κινείται πάνω από πολλούς διαδοχικά τοποθετημένους πομπούς στην επιφάνεια του δρόμου. Έτσι με αυτό τον τρόπο μπορεί να φορτιστεί το όχημα κινούμενο, χωρίς αναγκαστικά να σταματήσει.

Η περίπτωση της δυναμικής επαγωγικής φόρτισης προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τομέα και πραγματοποιούνται πολλές σχετικές δοκιμές. Σήμερα η δυναμική φόρτιση είναι επιτυχής μόνο για μια μικρή απόσταση. Οι υπεύθυνοι της προσπάθειας έχουν καταλάβει ότι πρέπει να υπάρξει ο σωστός συσχετισμός ανάμεσα στα δομικά υλικά της ασφάλτου και των μαγνητικών υλικών, ώστε να μπορούν να κατασκευαστούν μεγάλες επιφάνειες, άρα να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια για μεγάλη απόσταση. Κάτι τέτοιο θα έχει απόλυτη εφαρμογή σε πιάτσες ταξί αλλά και σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητόδρομων.

Η δυναμική επαγωγική φόρτιση θα δώσει πλήρη ελευθερία στον οδηγό του ηλεκτρικού οχήματος που θα μπορεί να λαμβάνει όλη την απαιτούμενη ενέργεια χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει. Θα βοηθήσει κυρίως στους επαγγελματίες οδηγούς, όπως για παράδειγμα τους οδηγούς ταξί, που θα παίρνουν μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας στις πιάτσες των ταξί χωρίς να αναγκάζονται να περιμένουν για αρκετή ώρα σε σταθμούς φόρτισης. Φυσικά η μέθοδος αυτή αναμένεται να έχει εφαρμογή και σε άλλες περιπτώσεις όπου η διαδρομή των οχημάτων είναι συγκεκριμένη και προκαθορισμένη, όπως και σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων. Η σχετική έρευνα είναι σε εξέλιξη και τα αποτελέσματα και οι εφαρμογές της θα είναι διαθέσιμα σε μερικά χρόνια.

foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER